عمومی, مراقبت مو

شیر مو چیست؟

شیر مو چیست؟

شیر مو چیست؟

شیر مو یکی از محصولات طبیعی و مفید برای موهای سالم و قوی است. این ماده غنی از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است که به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات مویی استفاده می شود.

تاریخچه شیر مو

شیر مو در سال های اخیر به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات مویی شناخته شده است. اما این ماده از قدیمی ترین درمان های طب سنتی استفاده شده است. در طب سنتی چین، شیر مو به عنوان یک درمان برای رشد موهای سالم و قوی استفاده می شد. همچنین در طب سنتی هند، شیر مو به عنوان یک درمان برای پوست سر خشک و شکننده و همچنین رشد موها استفاده می شود.

ترکیبات شیر مو

شیر مو حاوی پروتئین های غنی، ویتامین ها و مواد معدنی است که به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات مویی استفاده می شود. این ترکیبات عبارتند از:

- پروتئین: پروتئین ها برای ساختار موها بسیار مهم هستند و باعث قوی شدن موها می شوند.

- ویتامین A: ویتامین A برای رشد سلول های پوست سر و موها بسیار مهم است.

- ویتامین D: ویتامین D به عنوان یک تنظیم کننده برای رشد موها عمل می کند.

- ویتامین E: ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و باعث حفظ سلامتی موها می شود.

- آهن: آهن به عنوان یک ماده معدنی برای رشد موها بسیار مهم است.

فواید شیر مو

شیر مو به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات مویی دارای فواید زیر است:

1- قوی کردن موها:

پروتئین های موجود در شیر مو باعث قوی شدن موها می شوند و به رشد سالم آنها کمک می کنند.

2- جلوگیری از ریزش موها:

شیر مو باعث تقویت ریشه های موها می شود و باعث جلوگیری از ریزش آنها می شود.

3- رشد سریع موها:

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شیر مو باعث رشد سریع و سالم موها می شوند.

4- حفظ رطوبت پوست سر:

شیر مو باعث حفظ رطوبت پوست سر و جلوگیری از خشکی آن می شود.

5- جلوگیری از شکنندگی موها:

ویتامین E و پروتئین های موجود در شیر مو باعث جلوگیری از شکنندگی موها می شود.

6- حفظ رنگ طبیعی موها:

شیر مو باعث حفظ رنگ طبیعی موها و جلوگیری از تغییر رنگ آنها می شود.

شیر مو ماسکانی

مرطوب کننده و درخشان کننده موی سر

استفاده از شیر مو ماسکانی 

  • بدون نیاز به آبکشی
  • مرطوب‌کننده موی سر
  • درخشان‌کننده
  • صاف و ابریشمی نمودن مو
  • بهبود شانه‌پذیری

شیر مو ماسکانی دارای پلیمرهای کاتیونی مشتق شده از جوانه گندم است که الکتریسیته ساکن مو را از بین برده و یک لایه محافظ بر روی مو ایجاد می‌کند. پلیمرهای کاتیونی طبیعی به ‌کار رفته در این فرآورده نسبت به مواد کاتیونی که در فرمول اکثر نرم‌کننده‌ها به کار می‌رود، خاصیت تحریک‌کنندگی کمتری دارند. ترکیبات سیلیکونی موجود در این فرآورده علاوه بر درخشش و نرمی موها، شانه‌پذیری آن‌ها را در حالت خیس و خشک آسان‌تر کرده و هیچگونه اثر سنگینی بر روی موها ندارد. این فرآورده رطوبت مو را حفظ کرده و انعطاف پذیری لازم را در مو ایجاد می کند.

این محصول حاوی ترکیبات نرم کننده و تقویت کننده مو است که در ادامه به برخی از ترکیبات موثر در این محصول اشاره خواهیم کرد:

Anagain، برای تحریک رشد مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب، با استفاده از تحریک سلول‌های پاپیلای پوستی موجود در فولیکول مو باعث کاهش ریزش مو شده و با فعال کردن رشد مجدد مو به بازیابی تراکم و ضخامت اولیه مو کمک می‌کند.

کافئین با مهار عوامل اصلی ریزش مو، یعنی هورمون دی هیدروتستوسترون و آنزیم فسفو دی استراز از ریزش موها جلوگیری می‌کند. کافئین علاوه بر بهبود گردش خون پوست سر،‌ محرک رشد فولیکول مو بوده و رشد مو را به‌طور مستقیم از ریشه موها تحریک می‌کند. کافئین با مهار آنزیم 5 آلفا ردوکتاز (عامل اصلی ریزش موی آندروژنیک) موجب کاهش ریزش مو و تقویت موهای ضعیف می‌گردد.

Pro vitamin B5، پرو ویتامین B5 یا همان پانتنول قدرت نفوذ بالایی در پوست و مو داشته و به همین دلیل از آن در محصولات مراقبت از مو به‌عنوان نرم‌کننده، حالت‌دهنده و مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. پانتنول به دلیل قابلیت بالای جذب و نگهداری آب، میزان رطوبت ساقه‌ی مو و در نتیجه خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می‌دهد. پانتنول می‌تواند از مناطق فاقد کوتیکول وارد ساقه مو شده و در نتیجه حالت پذیری، درخشش و نرمی مو را افزایش دهد. 

 RootBioTec®عصاره‌ای گیاهی است که با مهار فعالیت آنزیم 5 α ردوکتاز II  و از طریق تحریک سلول‌های پاپیلای پوستی موجود در فولیکول‌های مو، ریزش مو را کنترل کرده و کاهش می‌دهد. همچنین این ترکیب، ریشه مو را از لحاظ ساختاری بسیار مستحکم کرده و ضخامت موها را افزایش می‌دهد.

جهت ثبت سفارش این محصول میتوانید به صفحه شیر مو ماسکانی مراجعه فرمایید.

منابع

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید