مراقبت پوست, عمومی

علت ایجاد چین و چروک در پوست صورت

علت ایجاد چین و چروک در پوست صورت

علت ایجاد چین و چروک در پوست صورت

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا دلایل ایجاد چین و چروک پوست را با هم بررسی نماییم.

چین و چروک پوستی از جمله مشکلاتی هستند که بسیاری ار افراد با آنها روبرو میشوند. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی از جمله پیری، عوامل محیطی، عادات تغذیه و استفاده نامناسب یا عدم استفاده از محصولات پوستی رخ دهند.

پیری فرد:

از عوامل اصلی چین و چروک پوست، پیری است. با پیر شدن، پوست کلاژن و الاستین خود که موادی هستند که پوست را چسبیده و برجسته نگه میدارند، از دست می دهند. علاوه بر این، سطح چربی پوست نیز کاهش می یابد که باعث خشک شدن و ترک خوردن آن میشود. این فرایندها باعث ظهور چین و چروک در پوست میشود.

عوامل محیطی:

عوامل زیست محیطی نیز در ایجاد چین و چروک پوست نقش مهمی ایفا میکند. مواد شیمیایی موجود در هوا و آنزیم های شناور در آب، باعث خشکی پوست و در نتیجه ایجاد چین و چروک میشود. همچنین تابش مضر اشعه ماوراء بنفش، سبب تخریب کلاژن و الاستین در پوست صورت میشود که این امر خطوط چین و چروک در پوست را تشدید میکند. لازم است قبل از خروج از منزل حتما از کرم های ضد آفتاب برای جلوگیری از این مشکل استفاده کنیم.

عادات تغذیه ناسالم:

یکی از مواردی که به ندرت به ذهنمان خطور میکند، تاثیر تغذیه بر روی سلامتی و زیبایی پوست است. مصرف بیش از حد غذاهای چرب و شیرینجات، میزان قند خون را افزایش داده و باعث کاهش کلاژن در پوست میشود.

بهتر است در برنامه غذایی، مصرف غذاهایی که حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند را به اضافه کنیم. در ادامه برخی از غذاها که می تواند به کاهش چین و چروک پوست کمک کنند را به شما معرفی میکنیم:

  • میوه ها و سبزیجات: میوها و سبزیجات تازه، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا و ویتامین های مورد نیاز، میتواند به حفظ جوانی و سلامت پوست کمک کند. ماننده توت فرنگی، خرما، تمشک، پرتقال، گوجه رنگی، هویج، بادمجان و اسفناج
  • ماهی: مصرف ماهی به دلیل داشتن امگا3 به حفظ نرمی و لطافت پوست کمک میکند. مانند ماهی سالمون، تون، ساردین و ماهی قزل آلا.
  • آجیل ها: مصرف آجیل هایی مانند بادام، گردو و فندقبه دلیل ویتامیت E و روغن های سالم، به تغذیه پوست و مرطوب کردن آن کنک میکند.
  • آب: مورد دیگری که بارها در مورد فواید مصرف آن شنیده ایم، آب است. آب باعث حفظ رطوبت پوست میشود و از خشکی پوست جلوگیری مینماید.
  • چای سبز: آنتی اکسیدان داخل چای سبز، بسیار قوی می باشد و میتواند به حفظ جوانی و سلامت پوست کمک کند.
  • محصولات لبنی: مصرف شیر و محصولات لبنی، به دلیل پروتین و ویتامین A فراوان، باعث لطافت و نرمی پوست میشود.
  • روغن زیتون: این روغن نیز سرشار از امگا 3 و ویتامین E میباشد، که به حفظ لطافت و جوانی پوست کمک میکند.

استفاده نادرست از محصولات پوستی:

استفاده از محصولات پوستی با مواد شیمیاییقوی و ترکیبات ناسالم، باعث خشکی و آسیب دیدگی پوست میشود. همچنین، عدم استفاده از محصولات مرطوب کننده و ضدآفتاب نیز میتواند باعث افزایش ریزش کلاژن و الاستین در پوست شود. پس حتما برای تهیه محصولات مراقبتی پوست و روتین مصرفی خود، از مکان های معتبر اقدام به تهیه محصولات نمایید.

جمع بندی:

پک مخصوص چین و چروک پوست

به طور کلی، چین و چروک پوست نتیجه ترکیبی از عوامل پیری، عوامل زیست محیطی، عادات غذایی ناسالم و استفاده نادرست از محصولات پوستی هستند. برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوستی، ابتدا نوع تغذیه خود را اصلاح کنیم و بعد  از محصولات با کیفیت بالا برای پوست خود استفاده کنیم و همیشه ضد آفتاب، همراه خود داشته باشیم.

اگر به دنبال پکی هستید که در کنار تغذیه سالم، در برطرف نمودن چین و چروک پوست به شما کمک کنه، میتوانید از پک ضد چروک برند ماسکانی استفاده کنید. این پک علاوه بر داشتن استاندارد، بر اساس اقلیم جغرافیایی ایران طراحی و تولید گردیده است.

برای ثبت سفارش این پک میتوانید بر روی دکمه خرید کلیک کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید